17 december 2008

Favorithus no. 2: Cuckoo's nest

Här är det andra huset av våra två absoluta favorit hus.
















Huset är som man kanske kan ana, ett ruckel. Det håller till en massa katter där och smeknamnet "katthuset" har ekat i bygden i över 40 år. Tanten som äger det bor in ett annat hus och är lite egen av sig. Hon borde vara 100 år, men om man ser henne på nära håll (vilket är få förunnat) så ser hon faktiskt inte ut att vara mer än 70...

Jag frågade en dag när jag var ute på promenad och hon hängde i sin trädgård om hon var ägaren till huset och om det inte var till salu, jag tillade även att det var ett mycket fint hus.
"Ä dä fint?!" svarade hon förvånat och sen avbröts vårt innehållsrika samtal av en man som skulle tömma hennes brunn...
Det som gjorde mig mest glad var då jag var på hemväg och gick förbi hennes hus igen: hon stod på furstutrappan... och vinkade till mig!! Detta var dock mer än två månader sen, så nu har hon väl glömt bort den trevliga unga damen som tyckte hennes ruckelhus var fint.

Egentligen har jag ju inte fått ett ordentligt svar på till salu frågan, så jag ska försöka flirta lite till en annan dag. Hon kanske är sugen på lite pepparkakor såhär till jul...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Moahaha! Kråkslott! /Anna

Anonym sa...

Kom igen nu Karin, dags att uppdatera! (Annars ringer jag till ava och säger att du misskötte dig under praktiken...)