30 september 2008

Utsikten varierar


Det här är i nuläget utsikten från mitt sovrumsfönster, yeah! Men bor man i centrala Stockholm är det väl en syn man får vänja sig vid och faktiskt kan den ju vara värt det.


Det här är istället det jag önskar mig till vårt sommarhus (i stan vill jag nog ha kvar de röda och orange husen). Ett vackert böljade landskap med milslång sikt, utan vägar eller andra hus, där man kan springa naken på tomten, spela hög musik hela nätterna, svära hur högt man vill...

Jag får många tips på hus till salu från familj, vänner och bekanta. Det ena sämre än det andra.

Någon har fått för sig att vi vill köpa första bästa billiga hus, oavsett var det ligger och hur det ser ut -en enplansvilla med eternitplattor mitt inne i ett tråkigt litet samhälle kan man då få som förslag.
En annan tror att vi vill ha ett klassiskt fritidshus i en fritidshus by -ett pytte skjul på 30 kvm, gärna blått och med en terrass större än själva huset får man då helt plötsligt presenterat för sig.
Sen finns det de som missuppfattat det här med renovering och tror att det inte är ett utav våra primära mål -valet faller då på ett hus där köket är renoverat 1990, badrummet 1993 och resterande hus 1999, det ser alltså ut som fan...

Inga kommentarer: