11 juni 2010

Blomster

Varje vår tror jag att jag har gröna fingrar och efter diverse misslyckanden med bland annat stockrosor, luktärtor, olika kryddor, flitiga lisor etcetera så borde jag ju inse att jag inte har gröna fingrar.
Men icke, eller skam den som ger sig, i år trodde jag det igen.



Och tänka sig! Man kanske lär sig av sina misstag för i år har jag lyckats både med att påskliljelökarna, som kom i jorden förra våren (fel tid, jag vet det nu...) blommade och att beskära och få fart på pelargonsticklingar av sorten Mårbackapelargon. Återstår om det tyska "nakna-stammen-trädet" och det indiska "trädet-med-illröda-frön", tar sig...
Jag har smugglat dessa båda träds frön hem från respektive land och nu är de i jorden.

Just Pelargoner har blivit min nya favorit, från att ha varit rätt tantig och illaluktande, tycker jag att den blivit cool och, naturligtvis beroende på sort, väldoftande.
Nästa mål är en Dr Westerlunds hälsoblomma, som doftar citron och som, om man inte sköter den, kan bli mycket lång och ranglig.

På fotot ses mina Mårbackasticklingar i Gallerkrukor från Rörstrand.

Inga kommentarer: